نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

باورش سخت است که عادات زیبایی مانند لبخند زدن می تواند منجر به چیزهای کمتر زیبایی مانند خنده شود. پس از چندین سال استفاده مکرر از ماهیچه هایی که باعث لبخند زدن شما می شوند، خطوط و چین و چروک های عمیقی روی صورت ظاهر می شود که از دو طرف بینی تا گوشه های دهان امتداد دارند. اما نیازی به ترک این عادت زیبا نیست زیرا راه حل های غیر جراحی و ساده ای برای درمان این خطوط نامطلوب وجود دارد.

علل خط خنده
همیشه عواملی برای ایجاد و تعمیق خطوط و چین و چروک پوست وجود دارد. برخی از عوامل مرتبط با شروع خنده عبارتند از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن، حرکات پویا صورت و وضعیت بدن در هنگام خواب. با این وجود، خط خنده اغلب به دلیل روند طبیعی پیری در وسط صورت ایجاد می شود.

در جوانی، بافت حجم دهنده گونه ها درست زیر چشم ها قرار دارد. با افزایش سن چربی، این بافت چربی در اثر جاذبه به سمت پایین حرکت می کند. زمانی که این پدیده با از دست دادن توده عضلانی و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست همراه باشد، اثرات نامطلوب آن آشکارتر می شود. چین و چروک های عمیق بین لب ها و بینی اغلب با افتادگی گوشه های لب همراه است و ظاهری خسته و ناراحت کننده ایجاد می کند.

تزریق ژل خط خنده
جلوگیری از خط خنده و چین و چروک صورت
یکی از بهترین راه ها برای مقابله با پیری زودرس استفاده از ضد آفتاب یا ضد آفتاب هنگام خروج از خانه است. افراد برای محافظت از پوست خود باید از هر دو استفاده کنند.

فرمولاسیون ضد آفتاب باید دارای SPF بالاتر از 30 باشد و طیف وسیعی از ضد آفتاب ها را شامل شود. علاوه بر این، ضد آفتاب های فیزیکی مانند اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم باید برای محافظت بیشتر از پوست استفاده شود.

افراد باید آب زیادی بنوشند، به طور منظم ورزش کنند و روزانه از مرطوب کننده ها و پاک کننده های ملایم برای مراقبت از پوست خود استفاده کنند. پیروی زودهنگام از این استراتژی ها می تواند به نرمی و جوان ماندن پوست برای مدت طولانی تری کمک کند.

ژل را به خط خنده تزریق کنید
چه مقدار ژل برای رفع خط خنده لازم است؟
عوامل زیادی بر میزان تزریق ژل تأثیر می گذارد، مانند:

شدت و عمق چروک های خط خنده
مقدار ژل مورد نیاز برای رفع این چین و چروک ها به شدت و عمق آن ها بستگی دارد. حداقل دو سرنگ 1 میلی لیتری پرکننده پوست برای از بین بردن موثر ظاهر این چین و چروک ها مورد نیاز است. هر سرنگ برای درمان چین و چروک استفاده می شود. چین و چروک های عمیق به پرکننده کمتری نسبت به انواع سطحی تر نیاز دارند. بهتر است با مقادیر کمتر ژل درمان شود و تنها در صورت عدم دستیابی به نتایج مطلوب، ژل بیشتری تزریق شود.

نوع فیلر تزریقی
میزان ژل خط خنده نیز به نوع فیلر مورد استفاده بستگی دارد. پرکننده های متراکم با وزن مولکولی بالاتر در مقادیر کمتری نسبت به پرکننده های سبک تر استفاده می شوند.

ماندگاری اثر خط تزریق ژل خنده
علاوه بر این، بسته به ماندگاری اثرات ژل، جلسات دوره ای و تزریق مجدد ژل ممکن است برای حفظ نتایج فرآیند مورد نیاز باشد. پرکننده‌های با دوام کمتر به جلسات دوره‌ای بیشتری نیاز دارند و بنابراین در مقادیر بیشتری نسبت به پرکننده‌های بادوام‌تر استفاده می‌شوند. مزیت پرکننده های کم دوام قیمت پایین آنهاست.

نظر پزشک زیبایی
در نهایت، تصمیم گیری در مورد میزان فیلر بستگی به تزریق کننده، نظر پزشک در مورد شدت چین و چروک ها و اهداف بیمار از این روش دارد. در حالی که برخی از افراد می خواهند ظاهر این چین و چروک ها را اندکی کاهش دهند، برخی دیگر تمایل دارند در صورت امکان به طور کامل از شر آنها خلاص شوند. با در نظر گرفتن همه این موارد، پزشک نوع و مقدار فیلر را تعیین می کند.

پس از انجام عمل، پزشک در جلسه ای از فرد رضایت از نتیجه را می خواهد و در صورت عدم رضایت، مقادیر بیشتری فیلر تزریق می کند. علاوه بر این، پزشک با در نظر گرفتن طول عمر پرکننده ها و اهداف فردی، برنامه ای برای جلسات دوره ای آینده ارائه می دهد.

 

http://darichesalamat.ir/



:: بازدید از این مطلب : 665
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردين 1401 | نظرات ()